עונות בגיהינום, וריאציות לרמבו | דורית פלג

ביום חמישי הקרוב תתקיים השקה לכתב העת "גרנטה", גיליון 2 בנושא שוטטות. מצורפת כאן ההזמנה וכן קטע מאת דורית פלג. מוזמנים ומוזמנותgranta_invitation_shitut_tam_8_3_FINAL

על פי "דם רע" – "Mauvais Sang"

מאבות אבותיי הצ'כים ירשתי פנים חיוורות, חיוך מהוסס ואת התכונה שבכל המקומות ישאלו אותי למקום הולדתי. כמותם אני לובשת מותנייה רקומה בחגים. אבל אני לא מעלה את עצמי באש בכיכר העיר.

בעיר הפרזות שלהם אגרו אבות אבותיי אוצרות של פרוות צובל, חרבות מעשה אמן וממתקים מארצות רחוקות, מרשרשים בעטיפות זהב. עם בוא הברברים נשרף אוצרם בלהבה, ומה שנותר התפורר אט-אט לאבק. נשארו: סכין מכתבים מגולפת, כספת סובייטית, ברק-עיניים באפר.

מהם זכיתי: בכל האמונות התפלות ובחתירה הנוקשה, הלא נסבלת לדיוק – אהה, בכל החטאים! – זעם, צייקנות: צייקנות מפוארת! – אני שומרת זנבות סבון, נשיקות אבניות של לחם, עטיפות מתנה; הכול – הבית קורס על עצמו, הארונות גונחים, אמות הסִּיפים מתפקעות; אני מתענגת על הרעש.

בעיקר, הורישו לי את אי-היכולת להרפות את השרירים. Sempre Rictus.. בזוית הפה, הקווים נחרצים. גורלי נחרץ בהם.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

